Eerste dag in Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vian Nguyen - WaarBenJij.nu Eerste dag in Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vian Nguyen - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Madrid!

Blijf op de hoogte en volg Vian

29 Maart 2014 | Spanje, Madrid

¡Hola!

Mijn eerste dag in Madrid en het weer is hier zoals het normaal ook is in Nederland: regenachtig en bewolkt. In Nederland is het super mooi weer, net op het moment dat ik ben vertrokken: karma. Gelukkig heb ik een jas mee, maar mijn twee grote koffers bestaan bijna alleen maar uit zomerkleding.. You can't blame me, jij zou dat ook doen als jij naar het ''zonnige'' Madrid zou gaan!

Op de luchthaven Madrid-Barajas werden Roger (student met dezelfde vlucht) en ik opgehaald door Anne (Madrid Students) en we namen een taxi naar mijn appartement.
Gelukkig pasten mijn twee big ass koffers samen met die van Roger nét in de kofferbak. Roger hebben we afgezet bij zijn appartement en Anne en ik reden door naar mijn piso.

Eenmaal aangekomen bij mijn piso werden we slaperig begroet door een van mijn huisgenoten Clément (zaterdag 10:00). Hij gaf Anne en mij een rondleiding door ons huis en liet mij mijn kamer zien. Thank god, leek het precies als op de foto's. Anne's dienst zat er op en zij vertrok. Ik pakte mijn spullen uit en plaatste deze in mijn kamers.

Het was inmiddels alweer 13.30 en ik begon trek te krijgen. Huisgenoot 2 (Alberto) werd wakker en stelde zich voor om met Clément en mij naar de supermarkt te gaan. Bijna alles wat je nodig had was hier in de buurt. Blijkbaar was 14.00 lunchen veel te vroeg in Spanje, in Nederland is dit best wel laat. Eenmaal thuis waren twee andere huisgenoten wakker: David en Agústina.

Roger en ik hadden afgesproken om in de middag naar de IKEA te gaan. Dit was ongeveer 45 minuten van ons af met de metro maar we wouden graag spullen voor onze kamer kopen. Toen ik op Google Maps keek zag ik dat de IKEA gevestigd is in ''Centro comercial La Gavia'' een groot winkelcentrum met meer dan 160 vestigingen waaronder: The Body Shop, Sephora(!!!), KIKO, Swarovski, Pimkie, Mango, Bershka, H&M, Zara, Primark en zoveel meer!!! Helaas had ik een jongen bij me die niet van shoppen houdt (welke jongen wel?) dus het werd alleen IKEA! Hier heb ik een paar dingen gekocht waarvan ik wist dat het hier in Madrid verkrijgbaar was zodat ik het niet mee hoefde te nemen in mijn koffer. Meer plek voor andere dingen hihi!!

Bij de Primark wou ik van die slofjes voor binnen in huis kopen aangezien het in Spanje niet gewoonlijk is om een stofzuiger te hebben en ze alleen stof en blik en een mop gebruiken voor schoonmaken. Ik woon in een studentenhuis dus dit word bijna nooit gedaan....... - Maar toen ik naar de kassa wou was er een rij tot aan de uitgang v/d Primark!! Nu weet ik wel dat bij de kassa's van Primark flink gas in zit, maar hier zat echt geen beweging in en Roger en ik besloten maar om het zo te laten.

We gingen weer met de metro terug, Roger stapte uit bij zijn halte en ik moest overstappen naar een andere metro. Toen ik aankwam bij mijn halte: Arguëlles heb ik 45 minuten rondgelopen omdat ik geen idee had van waar ik was! Ook had ik nog geen Spaanse prepaid sim dus ook geen internet om Google Maps op mijn iPhone te gebruiken.. Na 10 Spaanse burgers aangesproken te hebben die beweerden Engels te kunnen spreken maar bij het uitleggen op volle speed in het Spaans communiceerde gaf ik het op. Ik belde Alberto en zei dat ik voor Zara Home stond, hij zei dat die mij kwam ophalen. Ik dacht: Yes! Ik word gered! Na 10 minuten was hij er en ik was zo blij en opgelucht dat ik eindelijk naar huis kon!

Toen ik thuis was (18.30) ging ik gelijk avondeten koken aangezien ik super veel trek had. Agústina keek mij verbaasd aan en ik vroeg haar waarom ze zo keek, waarop ze antwoorde met: ''waarom ga je nu al eten?''. Ik zei dat het voor mij al laat was voor avondeten en zij zei dat iedereen hier in Spanje pas om 21:00 of 22:00 avond eet. WAT?! 10 friggin uur pas? Dat is bijna mijn bedtijd! Haha, daar moet ik even aan wennen.

Na het avondeten ging ik Skypen met mijn ouders en daarna met mijn vriend. Toen begon de heimwee op te komen.. Het is inderdaad even wennen dat je ver weg bent van iedereen in NL maar ik weet dat het goed komt! Ik mis ''mi familia y amigos'' :(

¡Saludos desde Madrid!

- Vian

  • 02 April 2014 - 19:07

    Nichtje:

    Supper leuk dat je een blog hebt gemaakt xxxx chenice

  • 02 April 2014 - 20:15

    Nam:

    Leuk om te lezen!
    Volgende keer als je verdwaalt zonder internet, even bij een mac of starbucks oid binnenlopen, daar hebben ze meestal free wifi ;)

  • 20 April 2014 - 18:48

    Ya Cuzz:

    Hahhahaha. Leuk geschreven blog! Verdwalen is our middle name..... :/

    Heel veel plezier en succes met stage! X Thuy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Vian

¡Hola! Bienvenido op mijn reisdagboek. Mijn naam is Vian en op dit moment woon ik voor 5 maanden in Madrid, Spanje! Ik ga in deze periode stage lopen bij GoCar Tours en hoop tijdens mijn verblijf veel te leren over de Spaanse taal, cultuur en más.... Een buitenlandse stage is een onderdeel van mijn opleiding ''International Business Studies'' die ik op het Deltion College in Zwolle volg. ¡Qué lo pase bien! -------------------------------------------------------- ''Life is simple, you make choices and you don't look back.''

Actief sinds 02 April 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 4223

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 11 Augustus 2014

Madrid

Landen bezocht: