Acht weken in Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vian Nguyen - WaarBenJij.nu Acht weken in Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vian Nguyen - WaarBenJij.nu

Acht weken in Madrid!

Blijf op de hoogte en volg Vian

21 Mei 2014 | Spanje, Madrid

¡Buenos días, chicos!

Drie weken lang niet geschreven, woeps! Het waren in ieder geval hele drukke en leuke weken geweest! Be warned, dit wordt een groot reisverslag.

Op 3 mei hadden we namelijk een groep van 30 Britse jongens die allemaal typisch Brits gekleed waren. Op diezelfde dag kregen we ook nog eens twee andere groepen die uit Engeland kwamen. Blijkbaar had een deel van Engeland vakantie, vandaar de massa Engelsen! Een van de Engels geklede mannen was verdwaald en die moest ik ophalen. Het was een hele zoektocht aangezien ik buiten de standaard Madrid tours die Go Cars aanbiedt verder niks ken. Zij hadden aan de telefoon gezegd dat ze bij metro station Tribunal waren bij een Burger King. Na een paar rondjes rijden kon ik nog steeds niet de Burger King vinden en toen ik me omdraaide, zag ik één van de jongens op me af rennen. Bleek het dat ik er al langs was gereden! Hij kwam bij mij in mijn Go Car en we reden naar de Burger King. Een nadeel in Madrid is als je hier een afslag mist, het je minimaal 10 minuten kost om weer op de weg naar je bestemming te komen omdat alles hier eenrichtingsverkeer is.

We waren dus 10 minuten aan het rondrijden om terug te komen. Tijdens onze rit reden er twee agenten op motors achter ons en omdat ze er al een lange tijd reden dacht ik dat er niks aan de hand was. Toen het een beetje vreemd begon te worden omdat ze telkens achter ons aan reden begon ik om me heen te kijken wat er mis was: bleek mijn passagier geen helm te dragen!! Door alle haast en stress ben ik dat helemaal vergeten. Na een paar minuten werden we dus door de twee agenten aan de kant gezet. Ik was ook nog eens mijn creditcardhouder vergeten waar alles incl. mijn rijbewijs in zit, dubbel problemen! Gek genoeg was ik niet bang voor wat er nu zou komen...

De politieagenten begonnen Spaans te praten en ik deed maar alsof ik geen Spaans sprak. Ik begon supersnel Engels te praten uit hoop dat ze het niet begrepen en me maar lieten gaan. (Want Spanje is net als Frankrijk, bijna niemand spreekt Engels hier) ''I just found out he was not wearing a helmet, I'm sorry for that''. Ik toverde een helm uit de kofferbak en het was weer goed. Nu vroeg hij om mijn rijbewijs. Ik snapte bij de eerste zin al gelijk dat hij dat wou zien, maar ik als zogenaamde ''geen Spaans spreker'' deed alsof ik het niet snapte. ''carnet de conducir, what is that???'' en dat voor 2 minuten lang. Ze begonnen naar mijn tas te wijzen en ik bleef maar volhouden alsof ik het niet snapte.. Toen waren de agenten het ook maar zat dat ze geen Engels konden spreken en probeerde ze te vragen waar ik vandaan kwam: ''The Netherlands'' jawel!!! ''Oh oh okay!!'' Jahoor nou was het goed, want NL zit in de EU en dan zit het snor! Pfieuwww! Toch wouden ze een boete geven voor mijn passagier, (die het hele gesprek niet naar de agenten durfde te kijken en strak voor zich uit zat te staren) die zonder helm in mijn Go Car zat. En nou kwam mijn Spaans wel uit mijn mond hoor hahaha!! ''Ahh, por favor policía. él está de vacaciones. no arruinar sus vacaciones a causa de mi culpa. Por favor....'' *puppy ogen* XD - Policía: Alright, pero la próxima vez.. (volgende keer...). MUCHAS GRACIAS, en nu snel wegwezen!

De volgende dag (4 mei) hadden we een grote groep mensen uit de United States en in de namiddag 4 Italiaanse toeristen.
5 en 6 mei had ik weekend en ben ik met mijn huisgenoot naar het park geweest waar we een bootje gehuurd hadden en van de zon genoten hebben. Achteraf lekker geluncht en sangria gedronken! In Madrid moet je bij veel restaurantjes als je op het terras wilt zitten meer betalen dan binnen. Belachelijk voor woorden, maar oké..

8 mei ben ik begonnen met het leren van de tweede tour die Go Car Tours aanbiedt, namelijk de ''Cosmopolitan Tour''. Ik begon met mijn favoriete Go Car nummer 1, maar die kreeg opeens mankementen en viel tijdens mijn rit meer dan 10 keer uit. Ik ben zelfs uitgevallen midden op de rotonde voor Palacio de Comunicaciones, en geloof me: daar wil je niet stilstaan.. Gelukkig was het op dat tijdstip druk dus dan zijn er altijd verkeersregelaars en ik stopte net achter een man, die kon mij + mijn Go Car terugduwen achter het verkeerslicht die (ook nog eens gelukkig!!) op rood stond! In die tijd kon ik mijn Go Car weer opnieuw starten. Ik ben toen snel terug naar de garage geweest want ik wou dit niet weer opnieuw meemaken. Ik nam een andere Go Car en vervolgde mijn Cosmopolitan Tour. Na werk ben ik met mijn twee huisgenoten naar Parque Del Oeste geweest.

Op 11 mei was het Moederdag en mijn moeder is dan ook jarig, ik had een mooi groot boeket opgestuurd op 9 mei en kreeg toen ook gelijk een WhatsApp'je van mi madre <3

14 mei heb ik van 10.00 tot 21.00 gewerkt, we moesten alles voorbereiden voor de groep die vrijdag komt met 62 mensen uit Frankrijk. Alle Go Cars + 3 Renault Twizys werden op die dag door ons getest en klaargemaakt.

Op 15 mei was ik vrij dus ging ik met de scooter van mijn werk rondjes rijden door Madrid. Super chill, nu snap ik waarom iedereen hier scooter rijdt. En natuurlijk moest ik ook een beetje shoppen....

16 mei was dus de dag dat de 62 Franse mensen door Madrid begeleid werden door ons. Ook zou mijn vriend arriveren dus het was een drukke en spannende dag! Ik heb tot 20.30 gewerkt en ben gelijk naar huis gegaan om mijn vriend eindelijk na 7 weken te zien! Hij verbleef vijf dagen dus we hebben in die dagen veel bezienswaardigheden bezocht! Zo zijn we bijvoorbeeld op zondag 18 mei naar de grootste vlooienmarkt El Rastro geweest, met een gondel cabine over een deel van Madrid vervoert, Koninklijk Paleis en het Kathedraal bezocht, geshopt en heel veel uit eten geweest op mooie plekken! Vandaag heb ik hem weggebracht en doordat we zoveel leuke dingen in Madrid hebben gedaan ging de tijd supersnel voorbij... Snel weer een vlucht hier naar toe boeken dus ;-)!

Deze week wordt het niet zo mooi weer: 16/17 graden, bewolkt en regen. Dus hij is op tijd uit Madrid vertrokken, haha! Ik weiger het nog steeds om een paraplu aan te schaffen, dat ga ik en wil ik ook niet doen in Madrid!!!!

Twee maanden in Madrid nog drie te gaan! Time flies when you're having fun :-D!

¡Hasta luego!

  • 21 Mei 2014 - 15:20

    Thuy:

    HAHAHAHHA! Dat politieverhaal. XD Je hebt jezelf goed gered en je bange passagier! Goed gedaan hoor. Puppy ogen werken altijd.

    Love your stories! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Vian

¡Hola! Bienvenido op mijn reisdagboek. Mijn naam is Vian en op dit moment woon ik voor 5 maanden in Madrid, Spanje! Ik ga in deze periode stage lopen bij GoCar Tours en hoop tijdens mijn verblijf veel te leren over de Spaanse taal, cultuur en más.... Een buitenlandse stage is een onderdeel van mijn opleiding ''International Business Studies'' die ik op het Deltion College in Zwolle volg. ¡Qué lo pase bien! -------------------------------------------------------- ''Life is simple, you make choices and you don't look back.''

Actief sinds 02 April 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 4226

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 11 Augustus 2014

Madrid

Landen bezocht: