15 weken in Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vian Nguyen - WaarBenJij.nu 15 weken in Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vian Nguyen - WaarBenJij.nu

15 weken in Madrid!

Blijf op de hoogte en volg Vian

10 Juli 2014 | Spanje, Madrid

Na twee maanden is het wel hoog tijd om weer te schrijven.. Sorry voor de mensen die er op zaten te wachten!!

Het is hoogseizoen en dat betekend dat er meer toeristen zijn DUS ook meer werk op stage! Totaal niet erg, vind ik alleen maar leuk.

Normaal hou ik een notitieboekje bij met wat ik heb beleefd de laatste periode maar dat heb ik helaas niet gedaan waardoor ik veel dingen ben vergeten.. (alzheimer) Nou ja, in dit verslag deel ik met jullie de meest opmerkelijke belevenissen die ik heb meegemaakt in de laatste twee maanden!

Op 25 mei hadden we een grote groep met Franse mensen, alle GoCars waren voor hen gereserveerd en na het chaotische gedeelte (de planner wijzigde last minute alle plannen -.-) begonnen we met de 2-uren tour! We waren nog niet eens 5 minuten aan het rijden of mijn baas werd ineens omver gereden door een taxi!!! Ik heb het niet kunnen zien omdat ik tweede ''guide'' was en druk bezig was om mijn groep bij elkaar te houden. Mijn baas was de eerste guide en toen we bij het verkeerslicht stonden en het groen werd, kwam ineens van de rechterstrook een taxi uitwijken en reed zo mijn baas (op de scooter) omver! Echt een shock, maar door de adrenaline en haar ''time is money'' mentaliteit stond ze zo op en wou ze de tour vervolgen maar toen ze achterom keek naar de hele groep en geschokte gezichten zag, realiseerde ze pas wat er zojuist is gebeurd. Ze had niet heel veel schade alleen een paar lichte wondjes. Uiteindelijk snel telefoonnummers gewisseld met de taxi chauffeur en de tour snel vervolgen.

26 mei heb ik de bouwtekeningen van mijn gloednieuwe appartement in Zwolle ontvangen.

13 juni ben ik met Jo-Annie naar het hotel geweest waar we ook waren met Kingsnight om hier Nederland - Spanje te kijken.

De volgende dag ging ik voor een paar dagen naar Nederland, alleen mijn ouders en zusje wisten het want op 15 juni was het doopsel van mijn nichtje en neefje, daar ging ik mijn familie verrassen. Iedereen was verbaasd want ze hadden totaal niet verwacht dat ik in Nederland zou zijn, haha! Ik verbleef in Nederland tot en met 18 juni, in de tussentijd heb ik ook mijn studio in Zwolle bezichtigd!

21 juni begon de sale al in sommige winkels.. Ja, ik kan me dan niet inhouden dus ik heb me een klein beetje uitgeleefd.

Op 23 juni heb ik met mijn lieve Spaanse vrienden Nederland - Chili gekeken @ Fridays, die hebben altijd een supergrote beamer hangen + natuurlijk genieten van een XL Burger en de hele avond gratis refill voor frisdrank: hele avond aan de Nestea.. Mijn lievelings!!

Na de wedstrijd weer snel de winkels ingedoken om meer te shoppen!! Haha, wat erg he! Het voordeel in Madrid is dat de meeste winkels hier elke dag tot 21.00 open zijn *hemel*

Dan wat vervelender nieuws: op 2 juli ging ik tijdens mijn pauze naar huis om te lunchen, bleek dat er €50 uit mijn kamer is gestolen. Op die dag had ik mijn kamer expres niet op slot gedaan omdat de reparateur langs zou komen om mier gaten te dichtten. Blijkbaar kon hij met zijn vingers niet van mijn geld afblijven en heeft toen een briefje van €50 meegenomen.. En dat terwijl ik dacht dat het zo'n aardige man was. Niet zo slim is dat hij een vaste reparateur is in alle appartementen van mijn huisbaas.. Achja, alles beter dan iets ergers.. Zoals mijn telefoon oid.. *afkloppen*

Op 3 juli kwam mijn peetmoeder met haar vriend in Madrid yeah!! Ik had me heel erg verheugd op hun verblijf hier en we hadden ook afgesproken om te gaan zwemmen in hun zwembad in het hotel. Eenmaal aangekomen op het dakterras hebben we ons doodgelachen om het "zwembad". Dat ding mag je niet eens een zwembad noemen, het zag er niet eens uit als een zwembad. Ik zou je niet aanraden om een bommetje te maken want dan zit je vast, zo smal is dat "ding"! Ik ga er nu nog steeds stuk om als ik er aan terug denk.

4 juli gingen we uit eten bij Maitia in Madrid wat een zeer geweldig restaurant was!

5 juli hebben we een VIP plek bij Puerta Silken Hotel gereserveerd (met hele avond frikandel speciaal) en met spanning de wedstrijd gekeken van Nederland - Costa Rica.

6 juli gingen we naar de vlooienmarkt El Rastro en daarna hebben we geluncht @Plaza Mayor en daarna gingen mijn peetmoeder en haar vriend relaxen @ Parque del Oeste want haar vriend moest rond 18.30 al naar het vliegveld. Na het wegbrengen van haar vriend op het vliegveld gingen wij weer terug en paella eten in een restaurant in de buurt van Banco de España!

7 juli gingen we de hele dag shoppen in mijn buurt Argüelles en toen naar Gran Via, Puerta del Sol en Calle de Fuencarral. Lekker geluncht bij VIPS en thuis gingen we pasta met salade maken die heerlijk was!

8 juli gingen we shoppen in een Centro Commercial in Principe Pío, het was zo rustig, vergeleken met Gran Via etc. op je gemak overal rondkijken, echt fijn! In de avond bracht ik mijn peetmoeder naar het vliegveld want die ging weer terug naar Nederland *huilend gezichtje*

En 9 juli back to basic: werken!

In de avond weer VIP bij Puerta Silken Hotel Nederland - Argentinië gekeken, helaas zijn we niet door naar de finale :'(

Vandaag 10 juli een halve dag op kantoor werken, website in de gaten houden, nieuwe reserveringen plannen, administratie etc etc... de normale taken, maar daarnaast heb ik ook nog de opdracht gekregen om nieuwe stagiaires te vinden en deze te beoordelen voor Go Car Tours! Dus vandaag naast mijn algemene taken mag ik dus ook alvast een sollicitatie voorbereiden, leuk maar ook spannend :-D

Vanavond na werk met een paar Spaanse vrienden naar de winkelstraat want zij willen (natuurlijk) ook shoppen!

Nog 3,5 weken te gaan, dan eindelijk terug naar Nederland! Maar in de laatste week komen eerst Chris, Lisette en Marc nog langs, zin in!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Vian

¡Hola! Bienvenido op mijn reisdagboek. Mijn naam is Vian en op dit moment woon ik voor 5 maanden in Madrid, Spanje! Ik ga in deze periode stage lopen bij GoCar Tours en hoop tijdens mijn verblijf veel te leren over de Spaanse taal, cultuur en más.... Een buitenlandse stage is een onderdeel van mijn opleiding ''International Business Studies'' die ik op het Deltion College in Zwolle volg. ¡Qué lo pase bien! -------------------------------------------------------- ''Life is simple, you make choices and you don't look back.''

Actief sinds 02 April 2014
Verslag gelezen: 1226
Totaal aantal bezoekers 4228

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 11 Augustus 2014

Madrid

Landen bezocht: