Eerste week in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vian Nguyen - WaarBenJij.nu Eerste week in Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vian Nguyen - WaarBenJij.nu

Eerste week in Madrid

Blijf op de hoogte en volg Vian

06 April 2014 | Spanje, Madrid

¡Hola amigos!

Mijn eerste week in Madrid zit er alweer op! Dat betekend dus ook dat mijn eerste week Spaanse cursus er op zit. Ook al heb ik niet het gevoel dat ik er veel van heb opgestoken..

Onze eerste dag Spaanse cursus van Inhispania was erg leuk, ik zit in een klas met negen klasgenoten uit verschillende landen (Duitsland, Frankrijk, Engeland en Syrië) en we moesten ons proberen voor te stellen in het Spaans. Nu wist ik nog wel een paar zinnen die ik in mijn driejarige Spaans op het Deltion heb geleerd maar verder dan ''Mi nombre es Vian, soy de Holanda'' blabla kwam ik niet verder XD.

Na de Spaanse les gingen we met de hele klas naar een ander gebouw van Inhispania, we liepen door de straat Calle Montera, bekend als een criminele straat met veel prostituees: ze stonden er dus ook! Tegenover de plaatsen waar de prostituees stonden was een politiebureau, wat erg vreemd is. Misschien werken ze undercover? Who knows.. Bij Inhispania kregen we een rondleiding kregen in het gebouw en een presentatie over Madrid en de activiteiten die zij organiseren voor hun leerlingen, heel leuk dus. Na de presentatie kregen we kleine hapjes (tapas) en bleven we gezellig kletsen met onze nieuwe klasgenoten. In de avond zijn we met een paar klasgenoten uitgeweest in Independance Club waar de Fucking Monday editie plaatsvond. Super gezellig!

Elke ochtend heb ik dus Spaanse les van 10:00 tot 13:05, het lijkt heel kort maar deze lessen zijn vrij intensief. Na school ga ik naar huis en doe ik het huishouden.. Ik ben erachter gekomen dat dit super veel tijd vergt, daarom gaan de dagen ook zo gauw voorbij.

Op maandagavond heb ik ook een mierennest ontdekt in mijn badkamer (ieuw!!), op Google.nl heb ik gezocht naar huismiddeltjes die deze rotbeesten zouden kunnen uitroeien. Aangezien de mierennest naast het plekje zit van mijn douche waar altijd water op komt, kon ik niet zoveel huismiddeltjes gebruiken. Dus het werd Dreft en een €0,05 muntje. Zelfs dat werkte niet, dus ik had het probleem maar gelijk aan mijn huisbaas gemeld. Ook had ik gelijk tegen hem gezegd dat mijn deurslot ook gerepareerd moest worden. Er werd voor de volgende dag direct een schoonmaker en een reparateur naar ''mi piso'' gestuurd :-D!

Donderdagavond ben ik met mijn klasgenoten uit eten geweest in een tapas bar, wat natuurlijk moet gebeuren als je in Spanje zit hé! Het eten was goed te doen en het kostte mij uiteindelijk maar €20! Lekker cheap. Trouwens, de obers daar zijn niet vies van extreem flirten met hun gasten...

Vrijdag!! TGIF - onze eerste week Spaans zat er op! Een paar van mijn klasgenoten gingen een bar pakken maar ik sloeg deze dag over aangezien ik zaterdag van plan was om uit te gaan. In de avond heb ik weer een mierennest ontdekt: ze komen gewoon door de siliconenkit heen, rot beesten!

Zaterdag heb ik heerlijk kunnen uitslapen en heb ik besloten om de hele dag te shoppen, woehoe! Eerst was het plan om alleen te shoppen binnen mijn ''hometown'' maar toen het 18.00 was en ik (nog) niet tevreden was met mijn buit, ben ik last-minute naar Shopping Mall Príncipe Pío geweest... Een walhalla!! En maar 10 minuten van ''mi piso'' af met de metro!! Príncipe Pío is zeven dagen lang tot 22:00 open, met winkels zoals H&M, ZARA, Berhska, Pull & Bear, KIKO Cosmetics, Pimkie en nog zoveel meer!! De shopping mall is enorm en echt geweldig!!

In de avond gingen Monica (klasgenoot Inhispania) en ik naar Kapital, de grootste en tevens bekendste discotheek van Madrid. Helaas zat de club vol, maar werden we uitgenodigd door een paar vrienden van Monica om naar Vanity te gaan. Eenmaal binnen bleek het een very posh, fancy club te zijn: bijna alle mannen waren in pak of een nette blouse en vrouwen natuurlijk in jurken met high heels. Ik kwam op een gegeven moment terug van het toilet en ging blijkbaar zitten op een stoel bij een VIP plek. ''Oops, sorry!'' Maar ik mocht van de persoon die het had gereserveerd de hele avond blijven + gratis drankjes ontvangen!!! Like wtf, rich much XD? Ja, uiteindelijk was het een geweldige avond..

Vandaag, zondag 6 april werd ik om 11:30 wakker en mijn huisgenoot Agústina vroeg of ik mee wou naar El Rastro, een grote vlooienmarkt in Madrid. Natuurlijk wil ik mee! We gingen met de metro en waren er binnen 15 minuten, het was 23 graden en de sfeer op de markt was prettig. El Rastro is enorm! Het lijkt alsof overal waar ik kom in Madrid, alles muy grande is! Uiteindelijk heb ik een paar cadeautjes gekocht voor mi amigos y la familia en Holanda!

Dat was dan mijn eerste week in Madrid!

¡Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Vian

¡Hola! Bienvenido op mijn reisdagboek. Mijn naam is Vian en op dit moment woon ik voor 5 maanden in Madrid, Spanje! Ik ga in deze periode stage lopen bij GoCar Tours en hoop tijdens mijn verblijf veel te leren over de Spaanse taal, cultuur en más.... Een buitenlandse stage is een onderdeel van mijn opleiding ''International Business Studies'' die ik op het Deltion College in Zwolle volg. ¡Qué lo pase bien! -------------------------------------------------------- ''Life is simple, you make choices and you don't look back.''

Actief sinds 02 April 2014
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 4232

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 11 Augustus 2014

Madrid

Landen bezocht: