Vijf weken in Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vian Nguyen - WaarBenJij.nu Vijf weken in Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vian Nguyen - WaarBenJij.nu

Vijf weken in Madrid!

Blijf op de hoogte en volg Vian

02 Mei 2014 | Spanje, Madrid

Twee weken niet geschreven.. mag ik de schuld geven aan de drukke (en te leuke) laatste weken?

21 april interview met Windesheim Honours College over Skype gehad en aangenomen voor Global Project & Change Management!!!! Wiehoeeee!!! Dat moest natuurlijk gevierd worden!

In die week kreeg ik op stage de opdracht om de statistieken van het bedrijf bij te houden. ''OK!'' dacht ik. Totdat er echt onwijs veel documenten naar me via Dropbox verstuurd werd o.O alrightttt.. Ik moest veel met Excel en formules werken. Gelukkig heeft mijn stagebegeleider alles geprobeerd uit te leggen en gingen we elke dag nakijken of ik het goed heb gedaan. Ik heb hier een week elke dag aan gewerkt en gelukkig is alles goedgekeurd! Volgende week krijg ik nog meer statistieken, meh.

24 april gingen we met alle Nederlandse studenten die via MadridStudents in Madrid zitten op de foto. Deze foto werd gemaakt bij Puerta Del Sol. Daarna gingen we met zijn allen gezellig naar een bar voor een drankje.

25 april werd ook in Madrid Koningsnacht gevierd: op het dakterras van het 5 sterren Hotel Silken Puerta América Madrid! Aangekomen bij het hotel hadden we gelijk de lift naar de hoogste verdieping genomen. Vanuit de lift kon je naar buiten kijken, heel gaaf. Eenmaal aangekomen op de 13e verdieping was bijna iedereen oranje gekleed en er werd harde muziek gedraaid. Vanaf het dakterras hadden we een mooi uitzicht over heel Madrid. Ook hadden ze naast de liften een klein halletje waar de vloer van glas was, je kon dus alles zien beneden. Echt heel eng op het begin, maar uiteindelijk was ik eraan gewend. Dit was ook echt heel gaaf! Op het feest waren zowel Nederlanders als Spanjaarden maar ook mensen uit Amerika en Australië haha! Ik vond het wel jammer dat ze geen kroketten of frikandellen uitdeelden, man wat mis ik dat :(!
Uiteindelijk heb ik wel een leuke Koningsnacht in Madrid gehad!

In de avond van 26 april ontvingen we een nieuwe vrouwelijke Italiaanse huisgenoot. Op 27 april nodigde ze mij uit om een drankje te doen met haar Italiaanse vriendinnen die ook in Madrid zitten. We zijn met z'n allen naar El Tigre gegaan en hebben daar gezellig zitten kletsen, eten en drinken. El Tigre is een soort grand café waar je bij je drankje een groot bord krijgt met tapas. De meiden hadden allemaal een bierpul voor hunzelf besteld en ik begon met een Nestea want ik had zo'n dorst! Geen bier want dat is smerig.. blehh!! Bij elk drankje kregen we dus een bord tapas. We waren met 6 meiden in totaal dus een tafel vol met 6 borden vol met tapas! Na mijn Nestea ging ik aan de Sangria, €5 voor een volle pul en daar natuurlijk ook weer een bord tapas bij! Omdat de laatste metro rond 01.30 - 02.00 gaat moest ik heel gauw mijn Sangria opdrinken door een rietje, mijn pul was nog halfvol. Je raadt het al, ik begon de alcohol lekker te voelen in no-time, hahaha! In het restaurant is het wel smerig en overal is het vet vanwege de tapas, (op dit gebied ben ik dan een enorme smetvrees kind) maar als je in Madrid bent moet je hier wel zijn geweest!

Donderdag 1 & 2 mei heb ik vanwege de feestdagen in Spanje vrij, het is deze week bijna elke dag 24-26 graden geweest dus lekker naar het park hier bij mij om de hoek geweest en naar de Gran Via geweest om lekker om 18.00 (normaal in Madrid) te lunchen bij Fridays, waar ze echt heerlijke hamburgers hebben! Daar moest ik natuurlijk zijn geweest als hamburger liefhebber XD! In dit restaurant hadden ze in de zaal waar wij zaten drie TV's en een enorme beamer hangen. Tijdens het eten dus ook nog eens genieten van Formule 1 en rugby.

Dit weekend staan er grote groepen op de planning. Van één groep beginnen we met +12 GoCars bij het welbekende voetbal stadium Santiago Bernabéu van Real Madrid. Bij de garage van GoCars werken alleen mijn stagebegeleider en ik en daarnaast werken ze met oproepkrachten wanneer wij grote groepen hebben zoals deze. Dan nemen de 3 vaste oproepkrachten hun vrienden mee om de GoCars naar de plaats van bestemming te verplaatsen. De rit van de GoCars garage naar het stadium kost wel 20 minuten, dat wordt dus een pre-fun ritje met de oproepkrachten! Enorm zin in! Mag ik daarnaast vermelden dat het dit weekend 25 graden wordt en de week daarna 27/28 graden? Niet om jullie jaloers te maken hoor, echt niet. :P!!!!

Toch lopen die Madrilenen hier allemaal in die temperatuur alsof het 16 graden is. Ik lieg niet, 25 graden is voor hun normaal. Natuurlijk, want in de zomer wordt het wel 40 graden!!!! Als je je nu al in korte broek, topje en sandalen kleedt, hoe hou je het dan vol als het 40 graden is? That's a good point, Madrid..

Alright! Dat was dan weer mijn verslag voor de laatste twee weken. Vragen over mijn verblijf/stage in Madrid zijn altijd welkom!

Un abrazo!

Vian

  • 13 Mei 2014 - 20:22

    Thuy:

    Wat vet dat je daar ook Koningsdag hebt gevierd haha. Na Ibiza ben ik ook verliefd geworden op de Spanjaarden, lieverds zijn het! Ik krijg na jouw verslag superveel zin om naar Madrid te gaan! Haha, Friday's is super Amerikaans XD Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt daar... zeker in die zon..! :D Have fun cuzz! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Vian

¡Hola! Bienvenido op mijn reisdagboek. Mijn naam is Vian en op dit moment woon ik voor 5 maanden in Madrid, Spanje! Ik ga in deze periode stage lopen bij GoCar Tours en hoop tijdens mijn verblijf veel te leren over de Spaanse taal, cultuur en más.... Een buitenlandse stage is een onderdeel van mijn opleiding ''International Business Studies'' die ik op het Deltion College in Zwolle volg. ¡Qué lo pase bien! -------------------------------------------------------- ''Life is simple, you make choices and you don't look back.''

Actief sinds 02 April 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 4234

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 11 Augustus 2014

Madrid

Landen bezocht: