Drie weken in Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vian Nguyen - WaarBenJij.nu Drie weken in Madrid! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Vian Nguyen - WaarBenJij.nu

Drie weken in Madrid!

Blijf op de hoogte en volg Vian

20 April 2014 | Spanje, Madrid

¡Hola!

Week drie in Madrid is aangebroken! En wat ik tot nu toe kan zeggen is dat ik het heel erg naar mijn zin heb!

Van maandag tot en met woensdag heb ik stage gehad, ik moest de eerste Madrid tour (Old Madrid) uit mijn hoofd leren kennen. Wat dus inhoud dat ik die drie dagen in een GoCar autootje door Madrid moest rondrijden! In mijn vorige post had ik al aangegeven dat ze hier echt als gekken rijden en dat ik het echt spannend vond om ALLEEN te rijden door Madrid!!! - Maar.. het is zondag en ik leef nog!

Het was super makkelijk en ik had niet verwacht dat het verkeer en de automobilisten meevielen! Ik had dit ook verteld aan mijn huisgenoot en hij zei dat de automobilisten alleen zo aardig in het verkeer tegen mij waren omdat ik een vrouwelijke automobilist was XD.

De ''Old Madrid'' tour bestond uit een route die langs alle oude gebouwen, straten etc ging. In de GoCar zit een pratende GPS: beschikbaar in verschillende talen. Ik had een Engelse vrouw die mij door ''Old Madrid'' rondleidde. Als je de verkeerde afslag nam, kreeg je een jongere vrouw met een Spaans accent die je vertelde welke kant je op moest om weer terug bij de tour te komen. Was je helemaal verdwaald dan kreeg je een man die je adviseerde om GoCar te bellen voor wegwijzing. Op de eerste dag kreeg ik de GPS man vaak te horen....

Goed, terug naar mijn ''Old Madrid'' tour- Zo ging ik langs het Koninklijk Paleis van Madrid, Puerta Del Sol en de meest bekende straat in Madrid: Gran Via - de Kalverstraat van Madrid. Alledrie de dagen was ik een celebrity want ik werd overal door iedereen gefotografeerd.. Tsja, heb je wel eens eerder zo'n mooie gele mini auto gezien? Hehe...

De ''Old Madrid'' tour duurt 1 uur en dan zou je alles van ''Old Madrid'' gezien moeten hebben. Ik vond het jammer dat ik niet eventjes ergens kon parkeren om snel een mooie foto te maken, aangezien écht alles altijd bomvol geparkeerd staat. In Madrid heb je bijna overal file parkeerplaatsen. Doordat er altijd te weinig plaatsen zijn, gaat iedereen extreem dicht op elkaar staan. Zó dicht op elkaar dat ik me afvraag hoe sommige auto's eruit kunnen komen: ik heb het twee keer mogen zien: 1 centimeter naar voor, 1 centimeter naar achter, knallen op de voorbumper v/d auto achter je, knallen op de achterbumper v/d auto voor je and they don't give a flip.. WTH? Flik dit maar eens in Nederland. Pats voor je hoofd.

En ja, zo zagen mijn eerste drie stage dagen eruit! Heel relax door Madrid rijden... Ik heb maandag en woensdag alleen gereden en op dinsdag ging mijn huisgenoot mee, echt heel leuk en hilarisch was dat! Op woensdag ging mijn stagebegeleider achter me aanrijden om te zien of ik ''Old Madrid'' wel echt uit mijn hoofd kende. En yes! I passed :-D.

In totaal hebben we 14 GoCars waarvan ik altijd nr. 1 pak aangezien die snel optrekt en sneller gaat dan de andere GoCars. Ik moest toen met mijn stagebegeleider in GoCar nr. 3 en zij ging in GoCar nr. 2 (GoCar nr. 2 had ik getest met mijn huisgenoot en die viel ineens uit tijdens onze rit) om hem uit te testen na mijn opmerking over dat die ineens uit viel. Blijkbaar heeft die GoCar een speciale handeling nodig om hem te laten rijden. Helaas viel die toch uit toen we op de Gran Via op een verkeerslicht aan het wachten waren. Enorm gevaarlijk en ik begon in paniek te raken aangezien de auto's op deze wegen best hard rijden. Mijn stagebegeleider bleef enorm kalm en kreeg de GoCar na een paar minuten gelukkig aan de praat.. Snel van die weg af XD!!!

Donderdag tot en met vandaag heb ik lekker lang weekend gehad! Op donderdag met mijn huisgenoot naar Vodafone Sol en Gran Via geweest en lekker geshopt @ KIKO Cosmetics, ZARA, Lefties, El Corte Inglés, Pull and Bear, Bershka and so on! Als je goed wilt (budget)shoppen in Madrid, Sol en Gran Via is the place to be! Na het shoppen had ik afgesproken met een Spaans meisje die ik heb leren kennen in de club ''Vanity'', zij heeft ons rondgeleid in een buurt die bekend staat waar veel ''alternatieve'' mensen wonen/komen. Heel leuk om te zien.

Morgen (maandag 21 april) ga ik van 10.00 tot 19.00 op het kantoor werken van GoCar en dinsdag ben ik weer in de garage van GoCar om de andere GoCars te testen en tour nummer 2 (Cosmopolitan) te leren kennen! Zin innnn!! Het enige minpuntje is dat het weer 10 graden kouder is dan deze week: het word namelijk ''maar'' 18 graden. Koud voor Madrid in deze maand :(

Saludos!

  • 20 April 2014 - 18:46

    Josephine:

    Hoiiii Vian!

    Goed om te horen dat je het super naar je zin hebt! JEETJE KOUD HOOR 18 graden =P Het is hier niet eens 18 graden! En wauw!! NOOIT dat ik mijn auto daar ga parkeren, haha '1 centimeter naar voor, 1 centimeter naar achter, knallen op de voorbumper v/d auto achter je, knallen op de achterbumper v/d auto voor je and they don't give a flip..' NOOO WAY! Zooo kunnen Spanjaarden niet zijn!! =0 Gekke mensen!

    Ik zie nog weinig foto's! Meer foto's Viannnnn!
    Veel plezier verder en succes op stage, maar dat gaat vast lukken ;)

    Liefs,
    Josephine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Vian

¡Hola! Bienvenido op mijn reisdagboek. Mijn naam is Vian en op dit moment woon ik voor 5 maanden in Madrid, Spanje! Ik ga in deze periode stage lopen bij GoCar Tours en hoop tijdens mijn verblijf veel te leren over de Spaanse taal, cultuur en más.... Een buitenlandse stage is een onderdeel van mijn opleiding ''International Business Studies'' die ik op het Deltion College in Zwolle volg. ¡Qué lo pase bien! -------------------------------------------------------- ''Life is simple, you make choices and you don't look back.''

Actief sinds 02 April 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 4236

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 11 Augustus 2014

Madrid

Landen bezocht: